Få det meste ut av nettsiden din gjennom konverteringsoptimalisering

Forlater kundene nettsiden din uten å kjøpe eller kontakte deg? Ved å optimalisere den gjør du det enklere for kundene dine å utføre handlingene du ønsker
Ta en uforpliktende prat

Bedre brukeropplevelse

Flere henvendelser

Økt salg

Oppnå ønsket resultater gjennom optimalisering

Hva er konverteringsoptimalisering

Konverteringsrateoptimalisering (CRO) forbedrer din digitale plattform ved å få flere besøkende til å gjennomføre ønskede handlinger. Dette kan være alt fra å abonnere på et nyhetsbrev til å gjennomføre et kjøp. CRO er viktig enten du vil formidle informasjon, øke salget i en nettbutikk, eller skape engasjement på kampanjesider. Det sikrer at besøkende ikke bare ser innholdet ditt, men også handler på det.

Fungerer nettsiden din slik som den skal?

Webanalyse er et sentralt verktøy i CRO-prosessen. Ved å utnytte data fra webanalyse kan bedrifter dykke dypt inn i brukeradferd, utføre A/B-testing, og tilpasse design samt innhold for å forbedre brukeropplevelsen. Ved å eksperimentere med ulike versjoner av en nettside for å se hvilke endringer effektiviserer konverteringsfrekvensen.

Fordeler med CRO:

  • Økt Konverteringsrate: Forbedrer effektiviteten i å konvertere besøkende til kunder eller oppnå andre ønskede handlinger.
  • Bedre Brukeropplevelse: Tilpassing basert på innsikt fra webanalyse fører til en bedre brukeropplevelse som oppmuntrer til engasjement.
  • Økt Salg: Høyere konverteringsrater kan direkte føre til økt salg og inntekt.
  • Innsikt og Forbedring: Gir verdifull innsikt i brukeradferd som kan brukes til å gjøre informerte forbedringer.

CRO er en kontinuerlig prosess.

Det er ikke bare et enkeltstående prosjekt, men en løpende innsats for å forstå og tilpasse seg endringer i brukeradferd og markedsforhold. Effektiv bruk av CRO-strategier sikrer at en nettside ikke bare er funksjonell, men også dynamisk tilpasset for å møte både bedriftens og kundenes behov.
Ta en uforpliktende prat

Slik funker det

Vår prosess sikrer en systematisk tilnærming til CRO, hvor vi konstant søker etter måter å forbedre nettstedets evne til å konvertere besøkende til kunder eller oppnå andre ønskede handlinger.

01

Grundig analyse

Vi ser nøye på nettsidens nåværende resultater for å finne ut hvor det kan gjøres forbedringer.

02

Målsetting

Vi bestemmer hva vi vil oppnå med endringene og tenker på ideer for hvordan vi kan gjøre det.

03

A/B Testing

Ved å bruke A/B-testing prøver vi ut forskjellige endringer for å se hvilke som fungerer best.

04

Optimalisering av UX

Vi fokuserer på å gjøre nettsiden mer brukervennlig og interessant. Dette innebærer å oppdatere designet og innholdet, samt å sørge for at nettsiden laster raskt og er enkel å navigere.

05

Evaluering og Justering

Vi analyserer resultatene etter testing for å identifisere hva som har vært mest effektivt. Basert på dette gjør vi tilpasninger for å sikre at nettsiden forblir oppdatert og optimalisert.

Er du klar for å skape gode resultater på nett?

Har du spørsmål eller er du klar for å nå dine digitale mål? La oss hjelpe deg med å skape gode resultater.

Hyggelige tilbakemeldinger

Vi gjør alltid vår best for å gjøre deg fornøyd og hjelpe deg med dine utfordringer
Ta en uforpliktende prat
Jeg hadde lett lenge etter noen som kunne lage nye hjemmesider for meg. En tilfeldighet gjorde at jeg havnet hos EtcNor Her ble jeg veldig godt mottatt, og fikk den hjelpen jeg trengte. Det tok litt tid, men til gjengjeld ble websiden virkelig flott. Jeg har nå en side jeg kan være virkelig stolt av. Så jeg anbefaler virkelig å bruke dette firmaet hvis du ønsker en side med kvalitet.

Aud Sevje

Innehaver: 

Hundesmykker.no

På vegne av LSM vil jeg takke EtcNor for en utmerket jobb som er blitt utført, ved å lage en flott og brukervennlig nettside for oss. Vi har fått det slik vi ønsket, en moderne samt oppdatert nettside.

Leo Muhanna

Daglig leder: 

LSM AS

Jeg har fått god veiledning og oppfølging av Akbar og hans team på EtcNor. Det har vært lett å bli forstått slik at jeg har fått frem min hjemmeside på en helhetlig og profesjonell måte. God gjennomføringsevne og kommunikasjonen har vært enkel. Rask til å svare og gi gode og konkrete tilbakemeldinger.

Stine Rustand

Innehaver: 

Rustand Hundespa & Hundepass

Vi trengte å fornye oss med ny website på vår www.showprod.no Da var det naturlig å spørre EtcNor om hjelp. De kan moderne web-design og resultatet ble meget bra. Neste gang vi ønsker å endre vår layout er det naturlig å spørre EtcNor igjen. Takk for hjelpen

Kjell Fiskerud

Innehaver: 

BM Production AS

Vi kan gi våre anbefalinger på EtcNor som leverandør av hjemmeside. De har vært pliktoppfyllende og raske på vår leveranse. Vi har opplevd god og enkel kommunikasjon med møter og løpende dialog underveis, for å sikre et godt resultat

Mats Stenseng

Daglig leder: 

Zynkron AS

“EtcNor er en ung aktør, men har allerede opparbeidet seg mye erfaring og finner løsningene du er ute etter. Vi ville ha en hjemmeside som skiller seg ut og her har vi fått dekket vårt behov etter deres gode samarbeid og tankeutveksling. Som revisor er jeg opptatt av tillitt og det får du her. Vi kan på det varmeste anbefale EtcNor"

Henrik Narvesen

Daglig leder: 

Narvesen Revisjon AS

Ta en uforpliktende prat

Ofte stilte spørsmål

  • Hva er CRO?

    CRO, eller konverteringsoptimalisering, fokuserer på å gjøre nettstedet ditt mer effektivt. Målet er å øke andelen besøkende som utfører en ønsket handling, enten det er å kjøpe et produkt, registrere seg for en tjeneste, eller fylle ut et kontaktskjema

  • Hvorfor er CRO viktig?

    CRO hjelper deg med å få mer verdi fra trafikken du allerede har. Du kan ha flere hundre tusen besøkende på nettsiden din, men det har liten betydning dersom de ikke konverterer.Ved å forbedre konverteringsraten, kan du øke inntektene, forbedre brukeropplevelsen, og oppnå dine forretningsmål mer effektivt

  • Hvordan måler man suksess i CRO?

    Suksess i CRO måles vanligvis ved å se på konverteringsraten, som er antallet konverteringer delt på antallet besøkende. En økning i denne raten betyr at flere besøkende utfører den ønskede handlingen på nettsiden din

  • Hvordan vet jeg at jeg trenger CRO?

    For å finne ut om du trenger CRO, kan en webanalyse være svært nyttig. Denne analysen avdekker hvordan besøkende bruker nettstedet ditt og identifiserer områder for forbedring. 

     

Ta en uforpliktende prat